Qualitynet.gr

English   Ελληνικά
Θεσμικοί Φορείς
ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
Ενεργός Πολίτης
Αναζήτηση  
 
Γνωρίζουμε να αγοράζουμε σωστά  ηλεκτρονικά παιχνίδια για τα παιδιά;
1/4/2015

Share |

Γνωρίζουμε να αγοράζουμε σωστά ηλεκτρονικά παιχνίδια για τα παιδιά;

Άγνοια βασικών γνώσεων σεβασμού δεδομένων τρίτων online αναδεικνύουν τα αποτελέσματα διαδικτυακού ερωτηματολογίου  της Δράσης Ενημέρωσης Saferinternet.gr που πραγματοποιήθηκε με συμμετέχοντες το ευρύ κοινό την περίοδο 19/12/2014 έως 15/03/2015 με τη στήριξη της Wind.

Και όχι μόνο: εν όψει της εορτής του Πάσχα, όπου πολλοί από εμάς θα αγοράσουν ηλεκτρονικά παιχνίδια για τα παιδιά μας, αναδεικνύεται η άγνοια της ορθής αγοράς ενός τέτοιου παιχνιδιού ανάλογα με την ηλικία του εκάστοτε παιδιού:

Ειδικότερα:
•    2 στους 10 πιστεύουν ότι μπορούμε να δημοσιεύουμε χωρίς περιορισμό φωτογραφίες ή βίντεο άλλων ατόμων στο διαδίκτυο όποτε το θελήσουμε ή όταν εμφανιζόμαστε κι εμείς στις φωτογραφίες / βίντεο, τη στιγμή που πάντα πρέπει να λαμβάνουμε τη συναίνεση όλων όσων εμφανίζονται στις φωτογραφίες / βίντεο πριν κάνουμε μια τέτοια ενέργεια.
•    Η γνώση της ορθής αποστολής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με γνώμονα το σεβασμό προσωπικών δεδομένων – στην περίπτωση αυτή της ηλεκτρονικής διεύθυνσης – είναι σχεδόν ανύπαρκτη: μόνο 3 στους 10 απαντούν σωστά πως όταν αποστέλλουμε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα σε αποδέκτες που είναι δικοί μας φίλοι, βάζουμε όλες τις διευθύνσεις στον τομέα «BCC (blind carbon copy)», καθώς δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πάντα αν είναι όλοι και μεταξύ τους φίλοι, οπότε αν θέλουν να γίνει γνωστή η ηλεκτρονική τους διεύθυνση.
•    1 στους 2 πιστεύει ότι επιτρέπεται το «κατέβασμα» βίντεο (οποιουδήποτε) από το YouTube, ενώ μια τέτοια ενέργεια δεν επιτρέπεται.
•    Αναφορικά, δε, με την αγορά σωστών ηλεκτρονικών παιχνιδιών, τουλάχιστον 6 στους 10 δεν γνωρίζουν το Πανευρωπαϊκό σύστημα αξιολόγησης PEGI, και το οποίο κατηγοροποιεί τα παιχνίδια σε ηλικιακές ομάδες, παρέχοντας παράλληλα και χαρακτηρισμό περιεχόμενου, ενώ
•    Από αυτούς που γνωρίζουν το PEGI, λιγότεροι από τους μισούς έχουν ορθή γνώση αναφορικά με το τι υποδεικνύουν οι ετικέτες του: ότι πληροφορούν αποκλειστικά για την καταλληλότητα περιεχομένου του παιχνιδιού, και όχι και για το επίπεδο δυσκολίας του.

Η Δρ. Βερόνικα Σαμαρά, συντονίστρια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου και Επικεφαλής της Δράσης Saferinternet.gr επεσήμανε τα εξής: «Η ορθή, υπεύθυνη και ασφαλής χρήση των διαδραστικών τεχνολογιών ξεκινάει από εμάς, τους χρήστες. Όταν, όμως, εμείς δε γνωρίζουμε τα βασικά σημεία χρήσης του εργαλείου που λέγεται Διαδίκτυο, πώς θα προστατεύσουμε τα δικαιώματά μας και τα δικαιώματα τρίτων, και πώς θα γνωρίζουμε τις υποχρεώσεις μας online; Όταν δεν γνωρίζουμε ποιο ηλεκτρονικό παιχνίδι είναι κατάλληλο για το παιδί μας, πώς θα το προστατεύσουμε από περιεχόμενο που δεν πρέπει να ‘πέσει’ στα χέρια του; Τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου δεν είναι ενθαρρυντικά. Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πια το μερίδιο της προσωπικής ευθύνης που έχουμε ως ‘ψηφιακοί’ πολίτες.»

Δείτε εδώ τα αναλυτικά αποτελέσματα


« πίσω στην λίστα

Quick Launch

Sustainable Greece 2020 Οδηγός Υπεύθυνων Επιχειρήσεων Απολογισμοί Οδηγός Μη Κερδοσκοπικών Οργανώσεων Το Βήμα Ενεργών Πολιτών Newsletter in Action
kalyterizoi.gr
MKO Οργανώσεις
ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΑΣΩΣΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑΣ ΚΑΛΛΙΣΤΩ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΕΔΡΑ - Κοινωνικές Συνεταιριστικές Δραστηριότητες Ευπαθών Ομάδων
ΠΥΡΝΑ-μη κερδοσκοπική αστική εταιρεία AMEA GREEK
Ελληνική Ομάδα Διάσωσης Newsitamea
Διέξοδος ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Best Medasset
Ιατροί Χωρίς Σύνορα Πολιτιστικός Σύλλογος 'Η Σκιάθος'
Υδροναύτες
previousnext
«11.2019»
Δε
Τρ
Τε
Πε
Πα
Σα
Κυ
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30